reklama

Dubaj, krajina kde sa budete chcieť vrátiť

Stačí len krátky pobyt a rýchlo pochopíte, že Dubaj ponúka omnoho viac než si myslíte...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

Druhý deň začal veľmi príjemne. Bolo ešte len 9 hodín ráno keď som vyliezla z postele a vyšla na terasu. S počasím som bola kamarátka až kým som nevyšla z hotela a neprešla 200 metrov k metru. Celá spotená z horúčavy som si znova kúpila denný lístok. Keďže metro jazdí približne každých 5 minút nečakala som príliš dlho a už som sa viezla, tentokrát, na druhú stranu od hotela k Dubai Marina.

Ešte predtým než prejdem ku krásam tohto prístavu mám tú potrebu vychváliť dubajské metro. Ako som už prísala v prvom príspevku denný lístok na metro stojí 16 dirhamov, čo je v prepočte necelé 4 eurá. Pokiaľ si kúpite viacdenný lístok môžete ešte ušetriť, jedná sa však iba o pár dirhamov.. S čistotou sa nedá porovnať so žiadnym metrom v Európe. Je luxusne čisté. Výhoda metra spočíva v tom, že je umiestnené nad zemou a tak sa turisti počas jazdy môžu pozerať na Dubaj. Metro má dve trasy a to červenú a zelenú. Dostanete sa ním takmer kdekoľvek. Musím priznať, že pre mňa samú bolo metro výhodnejšou alternatívou aj napriek tomu, že taxíky sú cenovo veľmi priateľné....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dubai Marina - je ako mesto v meste. Pokiaľ si dobre pamätám, jeden Arab mi povedal, že sa volá aj New Dubai. Neviem či môžem považovať toto za centrum mesta keďže ani na konci môjho výletu som presne nezistila kde leží "srdce" Dubaja. Po pár metroch som mala možnosť kochať sa krásnymi jachtami a neskôr si oddýchnuť na promenáde. V blízkosti promenády môžete nájsť dobrú kaviareň menom Lime Tree Café. Ak ste fanúšikom carrot cake-u určite si nezabudnite jeden dať, je výborný. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Promenáda a more idú dokopy... preto som sa celé poobedie slnila na pláži a čvachtala v mori :-D

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Podvečer som sa odviezla pozrieť si pekne vysvietený hotel Ibn Battuta. V blízkosti tohto hotela je autobusová stanica, takže pokiaľ sa rozhodnete pre jednodenný výlet do Abu Dhabi, hlavného mesta spojených arabských emirátov, už viete kam máte ísť. Autobusy chodia približne každú polhodinku a za hodinku a pol ste na mieste. V blízkosti tohto hotela sa nachádza nákupné stredisko Ibn Battuta Mall. Pokiaľ nenávidíte nákupné strediská tentoraz by ste sa mali premôcť a vstúpiť.Je to snáď najzaujímavejšie obchodné centrum sveta. Centrum je rozdelené na 6 častí a každá časť je navrhnutá v inom štýle... inšpirovaná Marokom, Indiou, Čínou atď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ako každý deň som sa zastavila kúpiť si niečo v supermarkete. Ceny božské, výber ešte božskejší. Tak potom nech mi nikto netvrdí, že v Dubaji sa nedá existovať za "babku"...

Tretí deň som sa rozhodla, že navštívim starú časť Dubaja, Deiru. Opať som využila metro a keď som vystúpila, myslela som si, že som sa ocitla na nesprávnom mieste... v nejakej inej krajine. V blízkosti metra sa nachádzal rybí trh a tá vôňa rýb nebola vôbec príjemná. Opodiaľ som sa dostala ku Gold Souk čo je asi najznámejšia atrakcia Deiry. Tržnica so zlatom je pospájaná uličkami. Také množstvo zlatých šperkov pokope nenájdete v každej krajine.. Cestou spať som sa zastavila na tržnici s korením /Spice Souk/. Ako som sa tak prechádzala tržnicou, pričom moje čuchové bunky dostávali poriadne zabrať, dostala som sa na ďalšie trhovisko, Deira Old Souk, ktoré ponúka na predaj rôzne domáce potreby. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zo stanice "vodných" taxíkov som sa dostala za jeden dirham na druhú stranu zátoky. Bur Dubai je preplnený obchodíkmi s rôznymi texitíliami a pestrou škálou hodvábnych látok. Vo vnútrozemí zase nájdete milión obchodov s počítačmi. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Môj 4 deň som stávila v ďalšej časti Dubaja. Myslím, že aj človek, ktorý nebol v Dubaji pozná nezameniteľný Burj al Arab. A ani môjmu oku nemohol uniknúť tento prekrásny, sedemhviezdičkový hotel postavený na umelom ostrove. Je mi ľúto, že som sa nedostala do vnútornej časti hotela, avšak vstup do hotela majú povolený len ubytovaní hostia. Tento deň bol pre mňa zážitkový tak či onak. Celá spotená, v 46stupňových horúčavách, som sa tackala horúcimi uličkami od metra k Jumeirah Beach. Mala som šťastie pretože mi po ceste zastavil nejaký taxikár z Pakistánu a odviezol ma grátis priamo k Wild Wadi Water Parku. Bol mojím 5 minútovým sprievodcom a porozprával mi čo zaujímavé môžem cestou vidieť. V blízkosti tohto vodného parku je verejná pláž Umm Suqeim Public Beach, ktorá bola preplnená ľudmi z celého sveta a tak som sa vydala k Madinat Jumeirah. Toto stredisko je luxus 21.storočia v tradičnom arabskom štýle. Ako som si tak blúdila týmto "mestečkom" dostala som sa k hotelu Al Qars Prepašovala som sa na privátnu pláž tohto hotela... nepoviem ako lebo keď tam prídem nabudúce, stretnem tam minimálne 100 slovákov. :-D Ale poviem Vám že tá snaha stála za to. Výhľad na Burj al Arab bol prekrásny až do chvíle kým nezačala púštna búrka a človek nevidel na 5 metrov. Počasie ma teda vyhnalo dať si kávu v príjemnom trhovisku Souk Madinat Jumeirah. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A to by bolo asi všetko z môjho výletu v Dubaji ..kedže sa môj pobyt blížil ku koncu a čakala na mňa ďalšia exotická destinácia o ktorej vám napíšem neskôr. Verte mi, máte sa na čo tešiť... hlavne na tie úžasné fotky.

Na záver by som chcela vynachváliť skvelý reťazec reštaurácí CHEESECAKE FACTORY. Kde robia tie najlepšie a najväčšie cheesecake-y na svete a verte mi, že si nebudete vedieť vybrať z toľkého množstva, ktoré tieto reštaurácie ponúkajú na výber. A nie len cheesecake-y sú lahodné ale aj krevety či losos, ktorý som mala možnosť ochutnať. Vďaka Bohu, že tieto reťazce ešte nemajú miesto u nás v Európe pretože by som sa po svete už iba "gúľala" a nie lietala. 

Obrázok blogu

Dúfam, že po tomto článku som vás dostatočne inšpirovala na to, aby ste si tieto Vianoce urobili radosť, kúpili letenku a zbehli si na pár dní do Dubaja. Verte mi, že ani luxusný Dubaj vás nebude stáť celý majetok a budete očarení jeho krásou. 

Tak možno raz opať v Dubaji... alebo radšej maa-s-salama

Luboslava Olsavova

Luboslava Olsavova

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Lubka. Momentalne bez trvaleho pobytu ale hrda na to, ze mozem volat SVET mojim domovom. Mam v zaujme zaplnit tento blog zazitkami z mojho zivota. Zakladam ho najma kvoli mojim priatelom, ktori ma poziadali aby som sa podelila o momenty zo svojich ciest ale dufam v to, ze si aj ostatni precitaju o zivote vo svete.Takze, aby som zhrnula info moj blog bude - Lifestyle blog preplneny jedlom, modou, cestovanim a zazitkami zo sveta. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu